Właściwości kawy

Kawa mielona – blog o zdrowym trybie życia

Z jakich właściwości słynie kawa?

Miłośników kawy jest całe mnóstwo. Posiada ona również swoich przeciwników. Nie sposób jednak zaprzeczyć temu, że kawa posiada naprawdę sporo pozytywnych właściwości. Z tego też względu warto byłoby rozważyć włączenie jej do swojego jadłospisu. Dotyczy to oczywiście osób, którym kawa smakuje oraz takich, u których nie stwierdzono przeciwwskazań do jej spożywania.

Za co warto docenić kawę?

Kawę znajdziemy w każdym sklepie spożywczym, zarówno tym stacjonarnym jak i internetowym. Istnieje wiele miłośników kawy parzonej, ale nie brakuje również osób, którym bliska jest kawa mielona (https://www.bee.pl/9043-kawa-mielona). Zarówno kawa parzona jak i mielona posiada dobroczynne właściwości dla naszego zdrowia. Warto docenić ją przede wszystkim za to, że posiada zdolności do łagodzenia stresu. Jest szczególnie pomocna dla osób, które walczą z przykrymi skutkami stresu oksydacyjnego. Kawa łagodzi również bóle głowy, zwłaszcza te spowodowane migreną. Uważa się również, że kawa jest wspaniałym i skutecznym afrodyzjakiem. Regularnie popijana kawa reguluje również ciśnienie krwi. Oczywiście dotyczy to sytuacji, w których jest ona popijana z zalecanym umiarem. W kawie znajdziemy również całe mnóstwo antyoksydantów. Jak zaś powszechnie wiadomo, antyoksydanty wspomagają walkę z wolnymi rodnikami. Dzięki temu są one w stanie ograniczyć przedwczesne starzenie się skóry. Kawa obniża również ryzyko niektórych nowotworów skóry. Mimo sporych właściwości kawy, nie możemy jej popijać, jeśli borykamy się z chorobą wrzodową żołądka. Kawy powinny unikać również osoby nadpobudliwe.

Co jeszcze warto wiedzieć o kawie?

Kawa, zarówno ta parzona jak i mielona jest najczęściej spożywana w postaci naparu. Niektórzy preferują kawę mocną, a inni słabą. Należy jednak pamiętać o tym, że kawa zawiera bardzo duże ilości kofeiny. Kofeina działa oczywiście pobudzająco, ale zbyt duże jej ilości mogą powodować nieprzyjemne skutki dla naszego zdrowia. Najlepiej byłoby popijać stosunkowo słabą kawę. Częste popijanie mocnej kawy zwiększa bowiem ryzyko wystąpienia działań niepożądanych. Aby kawa była smaczniejsza, możemy zdecydować się na popijanie jej z dodatkiem mleka. Osoby będące na diecie tradycyjnej mogą zdecydować się na mleko krowie lub kozie. Jeżeli jednak jesteśmy na diecie wegańskiej, z pomocą przychodzi nam mleko roślinne. Wśród mlek roślinnych na szczególną uwagę zasługuje mleko ryżowe, mleko sojowe oraz mleko migdałowe. Należy również pamiętać o tym, że mleka roślinne nie będą pieniły się tak dobrze jak mleka tradycyjne. Do kawy warto dodać również odrobinę cynamonu.

Kawa zdjęcie utworzone przez stockking - pl.freepik.com

Dorota

Back to top